Martina Gabaríková: Otroška stenska nalepka mora pripovedovati zgodbo in pritegniti pozornost malčka

KDO JE MARTINA GABARÍKOVÁ?

Slovaško ilustratorko Martino Gabaríkovo, znano pod psevdonimom adzusi.art, je do digitalnega ustvarjanja vodila zelo razgibana pot. Že od malh nog je rada risala, vendar je začela aktivno ustvarjati šele po prometni nesreči. Začela je z manjšimi ilustracijami, postopoma pa se je lotila barvitih in igrivih del za otroke. Martina obožuje kavo, sladoled, svojega moža … in tisti občutek, ko se naučiš česa novega :)

Pridružite nam se in si oglejte, kako je nastala nova originalna kolekcija stenskih nalepk znamke INSPIO, ki jo je ustvarila adzusi.art, in kaj je bil največji izziv, s katerim se je Martina soočila, dokler se ni našla v ustvarjanju in ilustracijah.

KDAJ STE ZAČELI ILUSTRIRATI? ALI STE HODILI V UMETNIŠKO ŠOLO?

Končala sem umetniško šolo, kjer je bila v ospredju glasba, zlasti petje. Vedno sem se počutila blizu umetnosti, a dejansko sem samouka. Kasneje sem tudi sama začela iskati spletne tečaje, ki so mojo umetnost postopoma usmerili.

S poklicnim slikanjem sem začela v začetku leta 2020. Leto prej sem tu in tam občasno slikala. Pred letom in pol sem začela slikati bolj aktivno, torej 5 do 10 ur na dan :)

KAJ VAM POMENI USTVARJANJE IN KATERI JE ZNAČILEN ELEMENT VAŠIH STVARITEV?

Ustvarjanje je zame ena najbolj izpolnjujočih stvari v življenju. Vedno sem rada delala na način, ki je pustil oprijemljive dokaze o opravljenem delu. Pri ustvarjanju imam vedno pred očmi rezultat – pa naj bo ta dober ali slab, a vidim, kaj sem naredila in čemu se moram še bolj posvetiti. Vidim tudi, kaj se je izboljšalo. Čudovit občutek je, ko se zavem, da sem sposobna idejo pretvoriti v resnično in vidno podobo v obliki ilustracije.

Za moje stvaritve so značilni veselje, občutek, nasmeh, zgodba in barva. Obožujem nasmeh na obrazu ljudi, ko si ogledajo nekatere moje ilustracije. Preproste oblike rada kombiniram z bogatimi barvami in v vsako stvaritev vključim določeno zgodbo ali idejo.


Zame je lepota otroške ilustracije prav v interakciji med slikanimi liki, zgodbo in pogovoru med njimi. Ko mi na primer uspe ujeti pogled male miške, ki gleda samoroga, ali nagib njune glave drug proti drugemu … je jasno, da je to ljubezen. :)


KAKO STE SE ZAČELI UKVARJATI Z DIGITALNO ILUSTRACIJO?

Udeležena sem bila v prometni nesreči, v kateri sem si poškodovala desno roko. Takrat sem celo pomislila, da je nikoli več ne bom mogla uporabljati v celoti.

V nekem trenutku v tistem obdobju je moj partner kupil tablični računalnik, da sem lahko vadila svojo fino motoriko na način, ki se je razlikoval od vaj. Pravzaprav nisem bila povsem prepričana, ali je njegova ideja dobra, vendar se je na koncu vse postopno izboljšalo. Nekaj ​​mesecev po drugi operaciji roke se je začela pandemija in, kot da to ni bilo dovolj, so na mojem delovnem mestu ukinili naš oddelek. Tako sem tudi izgubila delo.

Takrat sem se vsak dan intenzivno posvečala digitalnemu slikanju.

KAJ VAS JE PRITEGNILO K ILUSTRIRANJU NA TABLIČNEM RAČUNALNIKU IN NE NA PAPIRJU?

Včasih skiciram idejo na papir, ko pride navdih in tablice nimam pri roki. Poskušam ohraniti svojo skicirko, a v resnici grem vedno naravnost na tablico. Zame je to veliko bolj praktično. Današnje tablice lahko s svojimi dodatki lepo in subtilno posnemajo občutek risanja, ki je podoben temu, kot da bi risali na papirju. Prav tako mi ustreza, da ponujajo številne možnosti pri urejanju skic in ilustracij.

Zato v večini primerov običajno skiciram ideje neposredno na tabličnem računalniku. Kasneje jih ponovno pregledam in jih še dodatno izpilim. Včasih se mi že zgodaj zjutraj porodi ideja in ko mi druge naloge dopuščajo, se usedem za tablico in rišem. In včasih to res traja neprekinjeno 5 do 6 ur.

ILUSTRIRALI STE KNJIGO O MAJHNEM SEMENU Z ORIGINALNIM NASLOVOM O MALINKOM SEMIENKU IN OTROŠKE STENSKE NALEPKE. V ČEM JE RAZLIKA?

Resnična lepota pri oblikovanju stenskih nalepk se dejansko skriva v svobodi. Uporabljam lahko katerokoli prvino in nabor tem, ki so mi na voljo, je v bistvu neomejen. Po drugi strani pa je velik izziv ustvariti ilustracijo, ki vključuje idejo in zgodbo, hkrati pa pritegniti pozornost zlasti majhnega gledalca.

V knjigi, kot je O malinkom semienku je več ilustracij, ki pripovedujejo zgodbo. To je prednost. Pomanjkljivost pa predstavljajo omejitve same teme. To pomeni, da se vse ilustracije v tem primeru osredotočajo na semena in klasje pšenice. To je čudovita tema, a ko jo rišete dva meseca zapored, se resnično veselite vsake priložnosti za ustvarjanje zgodb o živalih. :)

KATERE ŽIVALI VAM JE BILO NAJBOLJ ZABAVNO USTVARJATI IN KATERE SO VAM PREDSTAVLJALE NAJVEČJI IZZIV?

Pravi izziv je bil razporediti male pande okoli mame pande. Bilo je skoraj tako, kot da me nočejo poslušati in res mi je bilo pomembno, da so vsi trije tam. Ironičen nasmeh mame pande odlično ujame ta trenutek, čeprav ima okoli sebe tri mladiče, ki so igrivi in živahni kot živo srebro :)

Mislim, da je najbolj zabavna kombinacija malih in velikih likov, tak primer je ilustracija mala miška in nosorog.

KAKŠNO JE SPOROČILO VAŠE ORIGINALNE KOLEKCIJE ADZUSI.ART?

Nasmeh, veselje, ljubezen in hvaležnost. Če jih ohranjamo pri življenju in cenimo majhne stvari, je lahko vsak dan lepši in izpolnjujoč.

Ta intervju sta za vas pripravili Lucka in Martina.


Deli